Vertrek naar een andere bestemming

7 juli 2013 - São Paulo, Brazilië

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie betrokkenheid. Sorry als de filmpjes soms schrokkerig, gek of niet goed te verstaan zijn door mijn af en toe gek taalgebruik. Ik sta er bij vrienden daarom niet voor niks bekend om als het nieuwe woordenboek van Tessa. Ik verzin namelijk altijd mijn eigen woorden. Na 3 dagen zijn Denyse en ik al aardig gewend aan het Braziliaanse sfeertje en het bevalt ons goed. We hadden alle twee extra eten mee genomen omdat we dachten dat we dat tussendoor wel konden gebruiken. Dit is dus helemaal niet het geval!!!! We worden hier behandeld als koninginnen en dat voelt ook wel eens lekker na een jaar hard te hebben gewerkt ;) zo hebben de rijkere families hier allemaal een werkvrouw en dus ook onze familie. Martha doet de was, ze kookt en ze poetst, wat voor Andrea (onze hostmam) natuurlijk erg relaxt is. Nadat we met alle meiden een hele dag zijn   gaan shoppen en we om 19:00 thuis komen, dan staat het eten al mooi klaar op tafel. En koken wat Martha kan!!! Heerlijk! Het voordeel hier is dat we minder snacken tussendoor omdat we ´smiddags en ´savonds warm eten.

Hoe staan we er nu voor? We zijn een extra dag bij onze eerste familie gebleven. (Andrea, Caio en hun dochter Juliana, ze hebben ook nog één tweeling, de jongens Mathieus en Thomas, maar alleen Mathieus is nu even hier) omdat ze na het strandhuis gingen en wij wel lekker een dagje op het strand wilde liggen. Dit is ons prima bevallen ;) We hebben 2 dagen door de stad gereden en dingen bekeken en de 3e dag dus rustig aan gedaan. Vandaag hebben we weer een autorit van ik gok 3 a 4 uur. Ze weten hier namelijk nooit hoelaat je er exact gaat zijn. Het kan 1 uur duren of 4 uur duren. Dit is wel echt iets waar Denyse en ik erg aan moeten wennen , daarnaast zijn we elke morgen erg vroeg wakker, terwijl we niet zo vroeg naar bed gaan, rond 22:30 zoiets. Soms zijn we tussendoor moe, maar meestal zijn we nog altijd lekker fit ;) zou het toch iets van een Jet lag zijn? Ik zou het niet weten!

Vanmiddag komen we op de range van de opa van de familie. Ze hebben er paarden en nog veel meer, dus Denyse en ik hopen eigenlijk dat we even zouden mogen paardrijden. Dat zou toch prachtig zijn in de natuur!! Daar houden wij nou eenmaal van! en na 3 dagen in een hele drukke stad met met name flatgebouwen van 30 verdiepingen en amper huizen te zijn geweest, snakken wij naar een beetje rust, frisse lucht en de natuur. Het uitzicht vanuit het appartement waar we nu zitten is trouwens ook prachtig en zeer bijzonder hier in Brazilie. Je betaald er namelijk na om bomen te mogen zien vanuit je appartement. Gek idee eigenlijk he ;) Wij vinden het gewoon normaal, maar er is hier ook een wet dat als je een boom in Sao paulo omkapt, je 5000 dollar moet betalen. De overheid zelf mag daarintegen weer gewoon lekker ongeremd bomen kappen, want tja het is nu eenmaal een currupt land. Dit is een van de redenen waarom er zoveel protesten zijn..

Van de protesten hebben we trouwens niet veel last. We hebben er ééntje gezien, waarbij er een groep van ongeveer 200 mensen bij elkaar stonden met spandoeken en een grote luidspreker. Volgens Andrea protesteren de mensen trouwens niet maar om één ding, maar willen ze allemaal wat anders!!! Daarom vrees ik dat deze protesten tot nu toe niet erg effectief geweest zijn. Misschien in de toekomst wel. De bevolking van Brazilie is de corrupte overheid namelijk spuugzat!

Veel liefs Tessa

1. Mama/ buurtvrouw:
    7 juli 2013
    Hallo Tessa en Denyse, met veel plezier hebben we naar jullie filmpjes gekeken. Dat ziet er allemaal heel mooi uit! We zijn wel een beetje jaloers. Geniet er van. liefs mam en pap/ buurtjes
  2. Mama/ buurtvrouw:
    7 juli 2013
    Hey lieve Tessie. Mama kan effe 2 a 3 dgn niets schrijven door mijn vakantie aan het strand. Verheug me weer op het volgende mooie, avontuurlijke verhaal op de ranch. Geweldig wat jullie allemaal zien en mee maken. We krijgen zo een heel goed beeld/idee wat jullie zoal doen en meemaken. Hier kun je je avontuurlijke instelling wel kwijt. Dikke kus vaan dien mams.xxx